רכישת דירה בישראל – בדק בית

רכישת דירה בישראל תהיה כנראה הרכישה הגדולה ביותר שרוב האנשים יעשו במהלך חייהם, וכיאה לכל רכישה או השקעה- בדיקת בית, טרם הרכישה היא חיונית ואינה מומלצת לוויתור.
בדק בית הוא הבדיקה המקיפה, המקצועית והחשובה ביותר אותה תוכלו לעשות עבור השקט הנפשי שלכם ועבור הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש, בין אם מדובר על נכס המיועד לצורכי מגורים ובין אם מדובר על נכס למטרות השקעה בדיקת דירה לפני קניה היא פעולה חיונית לפני שחותמים על החוזה.
למעלה מכך, בדק בית היא הבדיקה היחידה שתוכל לספק לכם מידע מקיף ומעמיק מספיק על כל הפרמטרים הקריטיים לצד ליקויי בניה ואיתור נזילות שונים המצויים בנכס. בדק בית היא רשת הביטחון שלכם, כאשר אחוז ההשקעה שנדרשת מכם, על מנת להכיל את רשת הביטחון הזו היא נמוכה באופן משמעותי מבדיקות שנעשות עבור נכסים אחרים בשוק והיא תוריד לכם את רמת הסיכון בצורה ניכרת.
במהלך בדק בית יבדקו כל הליקויים ההנדסיים שיכולים לצוץ בדירה או בית, כאשר אחד הליקויים הנבדקים אלה ליקויים אשר באים לידי ביטוי במעקות.

בדק בית למעקה הדירה

במסגרת בדיקות בדק בית נבדקים ליקויים שונים הקשורים במעקות מרפסת ומעקות מדרגות, כאשר לעניין זה יש תקנות והנחיות מפורשות בכל הנוגע לגובה המעקה, מרחק בין המעקה לקיר או החלון, מצב המעקה עצמו וכיוצא בזה.

בדיקת מעקות

להלן קומץ דוגמאות מהליקויים הרבים היכולים להתגלות במעקות:

בראש ובראשונה גובה המעקה. גובה המעקה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר, וזאת משום שמדובר על תכונת יסוד שלו- בטיחות מפני נפילה. גובה המעקה צריך להיות לכל הפחות מטר אחד וחמישה סנטימטרים. במקרים מסויימים מדידתו תהיה מהרצפה ובמקרים אחרים מחלק הבטון שעליו הוא מקובע – תלוי במבנה המעקה.
מעקה מדרגות משופע- מעקה מדרגות משופע צריך להיות בגובה שלא ירד מתשעים סנטימטרים.
בעיות נוספות במעקות הנן מרחקים שאינם שווים בין זגוגיות לעמודים, שברים בזגוגית, קורוזיה ועוד.
להלן מספר כללים שעליהם יש להקפיד בייצור המעקה:
ריתוך- יש לנקות פגמים ושאריות הנוצרו בעקבות ריתוך מעקות.
צבע- כל שכבות הצבע של מעקות צריכות להיות אחידות, חלקות וללא בועות.
חלודה (קורוזיה)- יש לצפות את המעקות בשכבה מגינה ומונעת קורוזיה. גימור המעקות חייב להעשות ללא פגמים.

מה מתבצע בתהליך בדק בית ?

במהלך בדק בית יבוצעו בחינות קפדניות ומקיפות על בסיס כל התקנות והסעיפים השונים המופיעים בהם, כאשר הבדיקה נעשית בצורה סכמטית כך שבסיומה יקבל הלקוח מפרט מאוד מדוייק בו ניתן יהיה לראות היכן קיימים ליקויים ומה הליקוי עצמו. המסמך הזה יוכל לשמש את הלקוח מול המוכר, במידה ויחליט כן לרכוש את הנכס, כמו כן, מדובר על מסמך קביל בבית המשפט.
חוות הדעת שניתנת במסגרת בדק בית הינה חוות דעת מקצועית אשר ניתנת על ידי מהנדס.

איך לבחור חברה לבדק בית ?

ישנם המון בעלי מקצוע וחברות שישמחו לתת לכם שירות וברמה הגבוהה ביותר בכל מקרה שלא יהיה תמיד כדאי לבצע בדיקה לפני שמחליטים עם מי לעבוד (נכון לגבי כל תחום אחר גם) .
כדאי בראש ובראשונה לעשות רשימה של כמה חברות או בעלי מקצוע ולקרוא אודותייהם , על כל חברה או בעל מקצוע היום קיים חומר באינטרנט ניתן ורצוי גם לבדוק על ביקורות שקיבלו מלקוחות קודמים ,ניתן גם לשאול על פרוייקטים קודמים אשר הם ביצעו . השתמשו בחוכמת ההמונים שאלו חברים משפחה ונסו לקבל המלצות מקרובים ושאלו איך היתה החוויה שלהם זה תמיד עוזר בלקבל פרספקטיבה נוספת … בהצלחה ברכישת הבית הבא שלכם.