מה ההבדל בין אחזקת מבנים מורכבים למבנים קטנים?

שירותי אחזקת מבנים החלו בשנים האחרונות להיות יותר ויותר פופולאריים בקרב וועדי בתים, מנהלים ובתי עסק. הללו פונים לחברת אחזקה, בכדי להיעזר בשירותים שהיא מציעה לתחזוקה שוטפת ומלאה של המבנה. כיום השוק מלא בחברות אחזקה קטנות בינוניות וגדולות, המציעות סוגי שירותים מגוונים, החל מניקיון, גינון ואחזקה שוטפת של המבנה. באמצעות שירותי חברת האחזקה, מתבצעת אחזקה של הבניין באופן שוטף המאפשר התנהלות במקום מסודר, ריחני ונעים. בכדי לבחור בחברת אחזקה שתתאים למבנה שלכם, תחסוך לכם בעלויות ותבצע עבודה מקצועית ויעילה, עליכם לענות על השאלות הבאות:

לאילו שירותי אחזקת מבנים אתם זקוקים ?

מטבע הדברים, לכל מבנה שהוא, בין אם מדובר במוסד, עסק או משרד קיימים הצרכים הספציפיים המתאימים לו בהתאם לאופי הפעילות המתקיימת בו. כאשר אתם בוחרים בחברת אחזקת מבנים, חשוב לוודא מהם שירותי הניקיון והאחזקה להם אתם זקוקים. לשם כך, שבו עם נייר ועט וערכו רשימה, הכניסו בה כל מה שנראה לכם רלוונטי: ניקיון שירותים, ניקיון מטבחים, ניקיון חלונות, שאיבת שטיחים, ריקון פחים ועוד. כאן התייחסו גם לשירותי ניקיון תקופתיים במידה ואתם זקוקים להם. למשל, ביצוע פוליש בלובי ובמסדרונות אחת לשנה או שנתיים.

מהו היקף העבודה הנדרש לסוגי המבנים השונים?

לאחר שהגדרתם את סוגי השירותים להם אתם זקוקים לאחזקה השוטפת של המבנה שלכם, כעת הגדירו גם את ההיקף הנדרש לעבודות האחזקה. כאן בא לידי ביטוי ההבדל בין מבנים מורכבים לעומת מבנים קטנים. כאשר מדובר במבנים קטנים, כגון: משרדים בגודל חדר וכדומה, שאינם צוברים לכלוך רב, ניתן לומר כי ניקיון יסודי פעם בשבוע יספיק להם. לעומת זאת, כאשר מדובר במבנים גדולים או במשרדים גדולים, בהם, באופן טבעי, מתרחשת פעילות רבה יותר של אנשים, השמירה על הסדר באופן שוטף הינה הכרחית. כאן, רמת התדירות של ניקיון חברת האחזקה יגיע לפעם או פעמיים ביום.

דוגמא למשימת התחזוקה הביתית המוזנחת ביותר

כיצד לבחור בחברת אחזקה מבנים?

לאחר שהגדרתם מהם סוגי השירותים להם אתם זקוקים ובאיזה היקף, הבחירה בחברת אחזקת מבנים המתאימה עבורכם הופכת להיות פשוטה מתמיד. כיוון שכעת, לאחר שהדברים מוגדרים ומסודרים, ניתן לבוא לחברה עם דרישות מדויקות לסוגי שירותים ספציפיים. בדרך זו, תוכל החברה לתת לכם מענה מידי האם היא מספקת את שירותים אלה, האם היא ערוכה להיקף העבודה לה אתם זקוקים מבחינת כח אדם, ציוד וכו'. באופן כללי, כאשר מדובר בחברות אחזקת קטנות, הם לרוב יהיו חסרות את כוח האדם והמשאבים הנדרשים, בכדי לתחזק מבנה גדול באופן יום יומי. מנגד, חברות גדולות יעדיפו שלא לתחזק משרד קטן פעם בשבוע, כיוון שבזבוז כוח האדם והמשאבים הנדרשים לכך, לא יהיה משתלם עבורם.

בחירה בחברת אחזקה בהתאם לצרכים

יוצא אם כן, ששלב הגדרת שירותי החברה והיקף העבודה לה אתם זקוקים, הינו הכרחי כשלב מקדים. מעבר לתרומת הרישומים לטובת הסדר במבנה שלכם, הם גם מקלים משמעותית על תהליך בחירת החברה. הסיבה לכך, היא שבהגדרת הנתונים, תוכלו אתם כלקוחות וחברת אחזקת מבנים עצמה, לדעת האם דרישותיכם תואמות את יכולות החברה. בצורה כזו, אתם למעשה מצמצמים את רשימת חברות האחזקה הרבות, ומורידים את החברות שאינן מתאימות לצרכים שלכם או גם ליכולתכם הכלכלית. מתוך החברות שיכולות להתאים לכם, תוכלו לבחור בחברת אחזקת מבנים בעלת המשאבים וכוח האדם המתאימים בדיוק לצרכים שלכם.

שירות תחזוקה של מבני מגורים או בית פרטי הוא הכרחי ויחסוך לכם המון כאבי ראש בעתיד !
כמו כן לחברות השונות ישנם בעלי מקצוע שעובדים איתן באופן שוטף המחירים שהם יקבלנו טובים הרבה יותר משלכם, לחברה מתמחה ישנה ראייה רחבה ולרוב יודעים לאמוד נזקים עתידיים ולפתור אותם לפני שמגיעים , על כן תנו למקצוענים לעשות עבורכם את העבודה !