מהם שלבי השיפוץ של בית ?

שיפוץ של בית גם הוא תוכנן היטב ואורגן באופן הגיוני ונעים, כדי להצליח באמת להיות פונקציונאלי נעים וכייפי, חייב להכיל כמה "מוקדי עניין" (כך מכנים אותם קבלני שיפוצים או בעלי מקצוע אחרים), "מוקדי עניין" הן פינות תפקודיות יפות, המושכות את העין, לדוגמא: פינת אח, פינת טלוויזיה, פינת אוכל, פסל או חפצי אמנות שהם מספיק מרשימים כדי לעשות עבורם מקום יפה ומרשים עם תאורה מתאימה. התייעצו עם קבלן שיפוצים או אדריכל או מעצב פנים.
צבע ואור– כדי ליצור "מוקד עניין" ניתן "לעבוד" עם אור או צבע או שניהם, רהיט ישן צבוע בלק אדום או קיר צבוע בצבע יותר כהה עם אפקט מעניין, קבוצת צמחים המוארת עם זרקור כשהאור בחדר מעומעם יכולים להיות מוקדי עניין מרשימים מאוד.

שיפוץ של בית ורצפות

שיפוץ של בית לפעמים כרוך בהחלפת ריצוף, קיימים, כמובן, סוגים רבים מאוד של רצפות ובחירת ריצוף היא אינה עניין של מה בכך, רצפה צריכה להיות שימושית עמידה ויפה. בבחירת ריצוף צריך להתחשב בכמה גורמים חשובים כמו:
1. נוחות השימוש כלומר: הרצפה חייבת להיות נעימה למגע ולא מחליקה.
2. אורך החיים של סוגי הריצוף, כלומר: חשוב מאוד לדאוג שיהיה קל לנקות ולשמור על רצפה נקייה ומרשימה לאורך זמן.

שיפוץ של בית וקירות

קירות תפקידם לבודד מחום קור רעש וראיה. קיימים סוגים רבים של קירות: קיר תומך שתפקידו העיקרי הוא לתמוך במבנה והוא עשוי לבנים, אבנים או בטון, ותפקידו המשני הוא חלוקת החלל לחדרים. קיר נוסף הוא קיר שתפקידו רק לאטום ולהפריד, ניתן להציב אותם במקום הרצוי לנו, ולהשתמש בחומרים שונים: בלוקים, גבס, עץ, זכוכית ועוד סוגי מחיצות וציפויים שונים.
דירה או בית אינם משהו ערטילאי, להיפך, דירה צריכה להיות מוגדרת היטב תוך התחשבות בגורמים סביבתיים, כלכליים, טכניים ואנושיים. לא קיימים פתרונות מושלמים מראש, כלומר: לא קיים סוג קיר שיתאים תמיד לחדר שינה או לחדר אוכל וכל קיר צריך להתאים לתנאים הקיימים באותו הזמן. ויש להתחשב בארבעה גורמים:

  1. כלכליות, עלות הביצוע.
  2. טכניות, סוג החומר שייבחר לבניית הקיר.
  3. תפקודיות, התאמה לאופי החדר ושל הדירה כולה.
  4. תנאים ודרישות מיוחדות כמו: רטיבות.

שיפוץ של מטבחים

מטבח בדרך כלל הוא חדר פעיל יותר משאר החדרים ולכן נתון לבלאי גדול, רצוי למטבח להשאיר חלל גדול יחסית בעת שיפוצים אולי גם לאי באמצע המטבח , במטבח עצמו יש לחות ושומן והוא תמיד מוכתם בחומרים שונים מבישול וניקוי. צריך לעצב את חדר המטבח במשטחים שקל לנקות ולהימנע מפינות האוגרות אבק ולכלוך, כדאי גם לבחור שיש שישאר איתכם לשנים רבות ויחזיק מעמד …

שיפוץ מטבח מא' ועד ת'

שיפוץ של חדר אמבטיה

הדרישה שהיא תנאי בל יעבור לציפוי קירות חדר אמבטיה היא עמידות לתנאי רטיבות, קלות הטיפול, ללא זוויות מסוכנות או שוליים חדים העלולים לגרום סריטות וחתכים, הפיתרון: אריחי קרמיקה.
כמו כן יש לבצע איטום ברמה גבוהה במקלחת במיוחד באיזורים שאליהם המים מגיעים באופן קבוע על מנת לשמור על אורח חיים בריא לשנים רבות.

בחירת קבלן שיפוצים

בעת בחירת קבלן בנייה שיפוצים לחלק כזה או אחר של הבית יש לבקש לראות עבודות קודמות בכדי לראות את טיב העבודה של הקבלן הספציפי ,כדאי גם לבדוק אודותיו ומה כותבים באינטרנט או מה הביקורות מלקוחות קודמים שלו , ישנם היום המון בעלי מקצוע מאוד טובים שניתן לסמוך עלייהם "בעיניים עצומות" בכל מקרה יש לבדוק אודות כל איש מקצוע שאתם לוקחים , עובדה נוספת שכדאי גם כן לבדוק האם הוא קבלן מורשה ?
כך תבטיחו לעצמכם עבודה מקצועיות נקייה ומהירה …

רז פרוייקטים – ניהול ופיקוח בנייה