כן או לא ? לעבוד בחול

ישראלים רבים שוקלים את האפשרות לנסוע לחול לצרכי עבודה. לפני שמחליטים כדאי מאוד לבחון את היתרונות והחסרונות של עבודה בחול ולהגיע להחלטה שקולה. מהם היתרונות והחסרונות של עבודה בחול ? כדאי לנסוע לעבוד בחול או לא?

יתרונות העבודה בחול

ישנם יתרונות רבים לעבודה בחול שהופכים אותה לכדאית ומטים את הכף לטובתה:

  • פוטנציאל הרווח – לרוב, עבור מי שמוכן להשקיע שעות מרובות ומאמץ בהחלט כדאי ומשתלם לעבודה מחוץ לגבולות ישראל. עבודות בחול יכולות להיות רווחיות מאוד שכן בארצות אירופה וארצות אמריקה למשל השכר הממוצע גבוה משמעותית מהשכר בישראל. עבור אנשי מכירות מוצלחים במיוחד, עבודה במכירות למשל יכולה לגרוף רווחים כפולים ומשולשים לעומת עבודה מקבילה בארץ.
  • לראות עולם – אנשים רבים, במיוחד צעירים מנצלים את ההזדמנות ומשלבים טיול ועבודה גם יחד. לעובדים בחול ישנה אפשרות להכיר תרבות חדשה, לטייל ולראות את המדינה בה הם עובדים ולהרחיב אופקים תרבותיים.
  • לימוד שפה – השפה מקובלת ברוב מדינות העולם היא האנגלית, עבור מי שנוסע לעבוד בחול יתרון משמעותי הוא שיפור האנגלית. כמו כן, ישנה אפשרות ללמוד את השפה מקומית גם כן.

חסרונות העבודה בחול

לצד יתרונות העבודה בחול, ישנם גם כמה חסרונות בולטים:

  • המרחק – עבור רבים, במיוחד צעירים, המרחק מהקרובים, המשפחה והסביבה המוכרת עשוי להיות בעייתי מאוד. כאשר עובדים בחול, תיתכן תחושה של ניתוק, געגועים עזים והתרחקות מההווי המוכר והאהוב. עבור מי שלא עובד יחד עם ישראלים נוספים, תחושת הזרות עלולה להכביד מאוד.
  • אופי העבודה – רוב העבודות הבלתי מקצועיות המוצעות לישראלים הן עבודות פיזיות לא קלות כלל וכלל. מדובר בעבודות כגון עבודה במכירות שדורשות עמידה מרובה, עבודה עם ילדים, עבודות בהובלות או התקנות, עבודות חקלאיות וכדומה.

מובן שכאשר מדובר בעבודה שאינה חוקית ישנה סכנה של גירוש והפסד כל הרווחים. כאשר מחפשים עבודות בחול חשוב מאוד לוודא כי החברה דרכה אנו עובדים חוקית אשר דואגת לוויזת עבודה או אשרת עבודה.