חושבים על ניו יורק ?

ניו יורק היא העיר המוכרת ביותר בעולם. מלבד היותה העיר בעלת כמות האוכלוסייה הכי גדולה בארצות הברית, היא מהווה מרכז מסחרי, כלכלי ותרבותי לכל מדינות המערב. ניו יורק מוכרת גם בכינוי "התפוח הגדול" והיא מורכבת מחמישה רבעים: ברונקס, ברוקלין, מנהטן, קווינס וסטטן איילנד. מנהטן היא הרובע המוכר בקרב התיירים, אך ביקור בניו יורק חושף את המטיילים אל האווירה הייחודית האמריקאית במלואה. בניו יורק חיים כיום מעל 8.2 מיליון תושבים, ראש העיר הוא מייקל בלומברג, השטח הוא 1,214 קמ"ר ובעבר היא הייתה מזוהה עם מגדלי התאומים אשר נפגעו באסון שקרה בתאריך 11.9.2001.
 

מידע כללי על ניו יורק

המיקום הגיאוגרפי של ניו יורק מלמד הרבה על האקלים ומזג האוויר באיזור. העיר מתאפיינת בשינויי טמפרטורה קיצוניים, כגון שלג הנערם עד לגובה של 30 ס"מ בחורף וכמות שלגים אשר עשויה להגיע ל-88 ס"מ, לעומת 38 מעלות צלזיוס בקיץ ואחוזי לחות גבוהים. למרות החוויה המלווה ביקור בניו יורק בדצמבר ובתקופת חג המולד, מומלץ להגיע בעיקר בעונות המעבר. בחודשים אפריל ומאי עדיין קר, אך לא ברמה הפוגעת בטיול. לאחר מכן מזג האוויר מתאזן ואפשר ליהנות מטיולים רגליים וביקור באטרקציות.
 

מי שמתכנן להגיע אל ניו יורק לצורך מציאת עבודה בחו"ל צריך להכיר קודם כל את שדה התעופה. בניו יורק פועלים למעשה שלושה נמלים, הנקראים JFK, ניוארק ולה גארדיה. JFK הוא העמוס מביניהם, והוא נמצא מרחק 19 ק"מ ממרכז מנהטן. לעומתו, לה גארדיה נמצא בצפון רובע קווינס אשר באי לונג איילנד. גם ניוארק הוא שדה עמוס, למרות שהוא למעשה בתוך ניו ג'רזי והמרחק בינו לבין מרכז העיר ניו יורק הוא 25 ק"מ. מכל אחד מהשדות מופעלות רשתות תחבורה ציבורית של רכבת תחתית, אוטובוסים וכמובן מוניות. חשוב לבדוק עם סוכנות נסיעות מראש לאיזה נמל תעופה מגיעה הטיסה שלכם, ולהיערך לכך. בנוסף, כדאי לקחת פרטים של סוכנות נסיעות על מנת לבטל או להזיז את טיסת החזרה אל שדה התעופה אחר על מנת לנצל טוב יותר את הזמן.
קל מאוד להתמצא בניו יורק, בעיקר בשל העובדה שכולם דוברי אנגלית. עבודה בחו"ל או יותר נכון בארצות הברית נעשית על בסיס המטבע המקומי שהוא הדולר, אשר ערכו בסביבות 4 שקלים. אספקט נוסף של עבודה בחו"ל וביקור בניו יורק הוא הזמן המקומי, אשר עומד על מינוס חמש שעות מישראל.

מה עושים בניו יורק?

רבים בוחרים את ניו יורק כיעד להתחיל בו טיול קרוואינים. בעזרת תכנון נכון עם סוכנות נסיעות ניתן להזמין קרוואן מראש, או לשלב טיול קרוואינים לאחר שהייה של מספר ימים. במידה והמטרה של טיול קרוואינים הוא נסיעה מחוף אל חוף, כדי לשריין מספר שבועות על מנת להספיק ליהנות מכל מה שיש לארצות הברית להציע.
רשימת האטרקציות בניו יורק היא עצומה אך אפשר להתחיל באתרי התיירות המרכזיים שהם כיכר טיימס, פסל החירות ובניין האו"ם. אפשר לקחת את הילדים לניו יורק ולהבטיח כי הם ייהנו מכל רגע, גם במוזיאונים כמו המוזיאון האמריקאי לקולנוע, גוגנהיים, המוזיאון לאמנות מודרנית או המוזיאון היהודי.
הפארקים והגנים הם חלק בלתי נפרד מהאופי של ניו יורק. ניתן להגיע אל סנטרל פארק בתחבורה ציבורית, או לבקר בגנים הבוטניים של ברוקלין. מבחינת מבנים, ניו יורק מציעה את בניין הבורסה המוכר מסרטי הקולנוע, את בניין קרייזלר, מרכז רוקפלר וכמוב האיזור בו עמדו מגדלי התאומים אשר נקרא כיום "גראונד זירו".