דיאטת ניקוי רעלים

דיאטת ניקוי רעלים הינה תהליך שנועד לשחרר רעלים מהגוף ולנקות את מערכות הגוף באמצעות תזונה המסייעת לגוף להיפטר ולהתנקות מהרעלים ובעיקר ממערכות הגוף הגון הכבד, הכליות והריאות.

תהליך ניקוי הרעלים יעיל בעיקר למי שסובל מבעיות במערכת העיקול, כולסטרול, מיגרנות, אבנים בכיס המרה, מחלות עור, במערכת הנשימה והריאות, לחולי הסוכרת, או למי שנוטל תרופות באופן קבוע או חשוף לחומרים רעילים כגון חומרי הדברה, פיח, זפת, גזים למיניהם.

כמעט כל אחד יכול לבצע את דיאטת ניקוי הרעלים אשר ניתן לבצעה לתקופה קצרה של 3-7 ימים. בפעם הראשונה שמבצעים את התהליך עדיף שלא להכביד על הגוף ולבצעו ל – 3 ימים בלבד. מומלץ להתחיל ביום הראשון בשתיית מיצי ירקות ופירות במרווחי זמן קצרים. למי שלא עומד בכך ניתן לשלב עם שתיית המיצים ארוחת צהריים הכוללת אורז מלא עם מש או  עדשים או שעועית – מנה היוצרת ערך תזונתי של חלבון מלא. ביתר הימים יש להקפיד על ארוחות במרווחים קצרים של בין  2-3 שעות.
מיותר לציין כי יש להוריד לחלוטין צריכת אלכוהול, קפאין, וסיגריות.

מומלץ להתחיל את התהליך ביום חופשה מן העבודה. התהליך קצת מכביד על הגוף מאחר ואינו רגיל לתפריט החדש ומאחר ומערכות הגוף פועלות יותר קשה כדי לנקות את הגוף ולכן התגובה הנורמלית של הגוף עלולה להיות עייפות, חולשה, חוסר שקט, לחצים, חוסר אנרגיות, ולעיתים אף מיגרנות (למי שסובל ממיגרנה). אין צורך להילחץ ובמקרים הללו מומלץ לשלב מדיטציה או טיפול בפרחי באך כדי להרגע ולהקל על התהליך ולהרגיע את הגוף.  התהליך אינו מומלץ לנשים בהריון, לסובלים מלחץ דם נמוך או לקשישים הסובלים מחולשה, תת משקל או תשישות.

חשוב להמנע בתקופת הדיאטה ממרכיבי הסוכר והמלח מפירות מסוכרים כגון בננה תפוז, מלון, אבטיח או משתיית מיצי פירות או מיצים ממותקים, וחשוב מאד לשתות הרבה, לפחות 8 כוסות מים / חליטות צמחים / תה ירוק/ תה בתוספת נענע, לואיסה, לימונית, מים עם לימון, מיץ נבט החינה וזאת על מנת לסייע לכליות לייצר חומצות שתן על מנת להציף את הרעלים ולהתנקז מהגוף.

דיאטת ניקוי הרעלים מתבססת על תזונה טבעית מזינה ובריאה. התפריט בנוי מירקות ופירות טריים, מיצים סחוטים מפירות וירקות, מיץ לימון, מיץ נבט חיטה, סיבים תזונתיים, קטניות, אורז מלא, טחינה גולמית, אגוזים, תמרים (תמר אחד ליום), מים וחליטות צמחים.

מרכיבי התפריט

במהלך הדיאטה יש לצרוך במיוחד את כל סוגי הירקות הירוקים כגון שעועית, ברוקלי, כרוב, כרובית, רולורבי, מלפפון, ארטישוק, סלרי, אפונה, קישוא, שומר, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, אספרגוס אבוקדו ופירות כגון תפוח ואגס. הירקות והפירות הירוקים מגבירים את אפקט ניקוי הרעלים מהכבד, בניה וחיזוק תאי הדם, חידוש הרקמות וחיזוק המערכת החיסונית. 


גם הירקות הכתומים כגון דלעת, גזר, דלורית, בטטה מסייעים בתהליך זה ובנוסף יש לצרוך זרעי חמניה, זרעי דלעת, שקדים, אגוזים, תמרים, טחינה גולמית וכו'. בנוסף יש לשלב בתהליך סיבים תזונתיים, להשתמש בתבלין הכורכום להשתמש בדגנים כגון קינואה, גריסים ואורז מלא ולשלבם עם קטניות כגון עדשים, שעועית לבנה או חומה, מש שהושרו במשך הלילה במים.