בחירת מקצוע בהתאם למאפיינים אישיים

בגיל 22, לאחר שהשתחרר מהצבא, רצה גיל להירשם ללימודים שיובילו אותו לקראת מקצועו העתידי, אך התלבט לגבי מהות המקצוע שיבחר. תשובות שונות שענה לשאלות שונות הראו שאחד הנושאים המעניינים אותו הוא הנושא של בריאות. חשובים לו עמידה נכונה, יציבה נכונה וכדו'. אחד המקצועות שעברו לו בראש כאפשרות לעיסוק עתידי היה פיסיותרפיה. תשובות לשאלות אחרות הראו שהוא מתעניין גם באומנויות לחימה, במיוחד אלה שמשפיעות על הגוף וגם על צורת החשיבה. עוד עלה מתוך תשובותיו השונות שחשובים לו איזון ורגיעה. הדבר בא לביטוי בהתעניינות באיזון גוף ונפש, ברצון לשעות עבודה מסודרות לשם איזון עבודה-משפחה, ברצון להימנע ממקומות של חיכוכים ועוד. גיל הוא אדם שאוהב להתבונן הרבה פנימה ושואף לשיפור עצמי מתמיד. הפעולות המועדפות עליו הן קריאה, חקר תופעות פיסיות, הבחנה בין נתונים, סיוע לאנשים, הדרכה או ייעוץ אחד על אחד, הגיית רעיונות, הגיית פתרונות, המצאה ודמיון. מכל הנתונים הללו עלה שמתאים לו לעסוק במחקר (קריאה, חקר, הבחנה בין נתונים) ופיתוח (הגיית רעיונות, הגיית פתרונות, המצאה וכו') בתחום המדעי, הקרוב ללבו, אולי עם קירבה לנושאים הקשורים לגוף האדם. בהקשר זה עלו מקצועות כמו ביו רפואה, ביוטכנולוגיה ועוד. תחום אחר שעלה הוא רפואה משלימה, הקרוב לנושא גוף האדם, ומאפשר בדיקה ופיתוח של נושאי איזון גוף ונפש, והגעה לאיזון אישי בנושא זה.

שלושת התחומים הנ"ל מאפשרים לו לענות גם על צרכים נוספים שלו: עבודה שיש בה אלמנט חזק של סיוע לאנשים, אתגר, עבודה מחוץ לבית, עבודה עם הידיים ועם הראש. באופן זה התחברו נתונים שונים למספר מצומצם של מכנים משותפים (קירבה לגוף האדם, הצורך באיזון ורגיעה, הצורך בלימוד ומחקר מתמשך וכדו'), שהפכו להיכרות עם הדברים המהותיים שבו, שעל פיהם ניתן היה לחפש מקצועות מתאימים. המקצועות שעלו הם כאלה שכל אחד מהם מתאים למרבית הקריטריונים שנקבעו. אצל נופית התחברו הנתונים לדברים המהותיים הבאים: יכולת ארגונית (מסודרת, בעלת סבלנות, אינה חייבת לראות תוצאות מהירות אלא יכולה להיות מעורבת בפרויקטים לטווח ארוך); מעשיות (אוהבת להסתמך על נתונים כמספרים, טבלאות וכו'; אוהבת תוצאות שאפשר לראות, למשש או להעריך במדויק); חשיבה (אוהבת לחשוב לפני שהיא עושה דברים, לתכנן, לראות כמה צעדים קדימה, לקבוע מטרות, וגם לחשוב תוך כדי עשייה – מחשבה ספונטנית, מהירה, מאתגרת, העוסקת במציאת פתרונות) ועיצוב (אוהבת לעצב, לבנות, ליצור). כמו כן חשובים לה הגיוון בעבודה ושכר טוב. בין המקצועות שעלו היו: עיצוב תעשייתי (עיצוב המוצר), שיש בו אלמנטים חזקים של עיצוב, שימושיות (מעשיות), ניתוח נתונים וחשיבה ותכנון; ואדריכלות, שיש בה פרויקטים לטווח ארוך, עיצוב ויצירתיות, תכנון, מעשיות ויכולת סדר וארגון. שני המקצועות מסתדרים גם עם הצורך שלה בגיוון ובשכר טוב. יש בהם פחות צורך בחשיבה מהירה תוך כדי עבודה, משום שהעבודה מתחילה לאחר תכנון מדוקדק, אך הם עונים על הקריטריונים האחרים. 

שני מקצועות נוספים שנבחנו הם הנדסת חומרים, שיש בה יישום נתונים ועקרונות מדעיים לצרכים מעשיים, חשיבה ותכנון, ניתוח בעיות, יצירת פתרונות ויכולת ארגון, ובכיוון שונה נבחן גם תפקיד האנליסט שבתחום הכלכלה, שיש בו אלמנט חזק של ניתוח נתונים והסקת מסקנות, צורך בראייה קדימה וחיבור לעולם המעשה. בשני האחרונים אין אלמנט עיצובי, אך יש בהם אלמנטים בולטים אחרים הרצויים לה. המקצועות הללו הועלו כאפשרויות המתאימות ביותר לגיל ונופית מבחינת המאפיינים האישיים, ללא התחשבות במידת מעשיותם עבורם בשלב הראשון. בשלב שני נבחנה מידת התאמתם לקריטריונים כמו משך לימוד, תנאי קבלה ועוד כדי לראות את מידת מעשיותו של כל אחד מהמקצועות הללו עבורם. כמו כן נאסף מידע שעזר לצמצם את האפשרויות – בשיתוף ההגיון והאינטואיציה, כך שלבסוף בחר גיל בלימודי רפואה משלימה, ונופית הגיעה למסקנה שניתוח נתונים וחשיבה הן הפעולות החשובות לה ביותר, ויתרה על הפן העיצובי והעדיפה את עבודת האנליסטית על פני האפשרויות האחרות.