איך לשפר את הזוגיות

ביחסים בין בני הזוג נוצרים לפעמים מתחים שניתן לפתור אותם בקלות אם האהבה היא הדבר שחבר את הזוגיות. במצבים מסוימים כאשר אין אהבה
טיפול הוא בעצם תהליך שנבנה כמו טיפול פסיכולוגי שעוברים בני זוג. ההבדל בין טיפול זוגי לטיפול אצל פסיכולוג טמון בכך שבטיפול זוגי המוקד הוא באבחון עובר האנשים המשתתפים בטיפול ביחס למערכת היחסים שביניהם. משך הזמן של ייעוץ זוגי אינו ידוע מכיוון  שקיימים מספר שיטות לטיפול זוגי. השיטות הנפוצות הם: שיטת הפסיכואנליטי, תרפיית של היחסים , ניתוח האגו, תרפיית ההתנהגותית ותרפיית קוגניטיבית. לדוגמה חוסר תקשורת והבנה בין בני הזוג יכולים להוביל לעצבנות, כעס ודיכאון. אמיתית או אצל זוגות אם אישיות מיוחדת המשברים לא עבורים בקלות ויכולים לגרום לסדקים ונזקים בלתי הפיכים. במצבים כאלה הפתרון הוא שיחות אבל לא כל סוג של שיחות אלה טיפול מכוון על ידי אנשי מקצוע.

הפסיכולוג או המטפל הזוגי, במסגרת של טיפול זוגי, מסייעים לזוג לזהות את העניינים שעליהם בני הזוג רבים וכך עוזרים להם לקבוע על שינוי במערכת היחסים  כדי לשפר מערכת היחסים. בעיה מרכזית זה תקשורת לקויה בין בני הזוג, אשר משפיעה על הדדיות הזוגי ויכולה בקלות לביא להתקפי דיכאון או חרדות. מטפל זוגי מיומן מעריך מערכת היחסים בדרכים שונות. הערכה זו כוללת נתונים, הנוגעים לבעיות של בני הזוג. אם יש צורך, הטיפול הזוגי עשוי לכלול טיפולים שונים ומשונים שרק יעזור למהלך. בנית הזוג לוממים לתקשר ולהקשיב לבן הזוג. מטפל זוגי כדי להשיג זאת משתמש בפסיכותרפיה, בגישור ובחינוך להקשבה. טיפול זוגי  יכול להיות טוב ומעויל לא רק לאנשים שלא מסתדרים מבחינה תקשורתית אלה גם עבור אנשים שהיחסי מין שלהם לא מוצלחים כמו לדוגמה זיקפה. במצבים חיצוניים יותר המטפל הזוגי חייב להיעזר בסקסולוג אשר יודע טוב יותר במצבים לא נעים כמו שפיכות מוקדמת או חוסר אורגזמה.

טיפול זוגי הוא טיפול חושפני הדורש שיתוף פעולה, כנות ופתיחות רגשית מצד המטופלים. בכדי שהטיפול הזוגי יצליח, הזוג צריך לספר הכל מטפל את כל ה מידע הנדרש, וגם  להקפיד להופיע לפגישות עם שאיפה לשינוי ולשיפור. הטיפול הזוגי הוא תהליך ממושך ואמור להתסיים רק כאשר היחסים בין בני הזוג הצלחיו להתייצב אבל אין לדעת מתי הדבר יקרה.