איך ולמה להזמין סילוק יונים?

כלל ראשון שכדאי לדעת, שהיונה נחשבת לחיית בר, ולכן היא מוגנת וזה לא חוקי להרוג אותה, מעבר לכך, זה לא ממש יעזור, כי כאשר זוג היונים יהרג ממרפסתך, 2 זוגות אחרים יגיעו למקום, כלומר, שזה לא פותר את הבעיה.

רשת יונים – לסילוק יונים – הרחקת יונים

אז כדאי חשוב באופן אחר. כל פתרונות ההרחקה, למעשה מספקים פתרון ברור וסופי לבעיית סילוק היונים. מרפסות כמו מרפסות כביסה, מסתורי כביסה, או מרפסות פתוחות יכולות להיות סגורות ליונים בלבד, על ידי רשת יונים, רשת זו יכולה לאטום כל אחד מפתחי היונים שמשמש ליונים לצורכי קינון. הרשת יונים היא דקה, ואינה אוטמת אויר או אור, אלא אך ורק את כניסת היונים אל המרחב של המרפסת או החלון.

דוקרני יונים – לסילוק יונים

ישנו פתרון שנקרא דוקרני יונים, דוקרנים אלו מוצמדים אל פס אחד, אבל הם פונים אל 3 או 5 כיוונים לפחות, ופס של דוקרנים אלו שמכוונים אל 3-5 כיוונים, ואינו דוקר או פוגע ביונה, הוא פשוט עושה את זה מאד לא נוח לנחות על אדן החלון ולשהות בו יחד עם הדוקרן שהוא גמיש ורך ונע כל הזמן. ולכן, היונים יבחרו מקום אחר. וזה סילוק יונים מבלי לפגוע בסביבה. 

קפיץ מקפיץ – לסילוק יונים

ומה עם המעקה במרפסת? וגג הרעפים? וקצה המרזב ליד הגג? והאדניות שהשקעתם בהם זמן רב? כל המקומות האלו, פעמים רבות לא יהיה נוח לשים בהם דוקרנים, אם יש ילדים קטנים בבית, או פשוט כדי למנוע סיכון. ולכן יש פטנט אחר. קפיץ מקפיץ- זהו קפיץ גדול וארוך מאד, המוצמד למעקה או לפסגת הגג רעפים, או לקצה המרזב, או לאדנית, או לכל מקום שהיונים בוחרות לנחות ולקנן שם. היתרון של הפטנט הזה לסילוק יונים, הוא שהוא אינו דוקר את אף אחד, גם לא אנשים אין בו שום סיכון, וזה מאד לא נוח ליונים לנחות על משהו בלתי יציב, שלא ניתן להתייצב עליו, ולכן, הן ייבחרו מקום אחר.

מתי צריך גירוש יונים?

אם יש יונים שמצאו את משכנם קרוב מדי לביתך, זו כבר סיבה טובה בהחלט.

ולמה? קודם כל כי זה מטרד של רעש ולכלוך.   ואותו לכלוך שלהן, הלשלשת (צואת יונים) והיונים עצמן נושאות על גופן מחלות רבות שלא היית פוגש בדרכים אחרות,

נפרט רק מעט מן המחלות :

דרדרת – גורמת לדלקת ריאות.

פאראטיפוס –  גורמת לשלשולים קשים עד כדי התייבשות.

דלקת מוח נגיפית – גורמת לאדם דלקת מוח.

זבוב היונה – עוקץ וגורם לאלרגיה קשה ונפיחות.

כיני יונים –  גורמות לגירוד תת עורי ואלרגיה.

אקרית אדומה – עוקץ את האדם וגורם לאלרגיה קשה ופריחה בכל הגוף.

והרי לך כמה סיבות טובות לגירוש יונים

איך זה קורה בדיוק?

אחדות מן המחלות נובעות פשוט מן העובדה שלשלשת היונים היא מצע מאד נוח להתפתחות הזיהומים האלו, או שהיונה היא הנשאית שלהן וזה מועבר על ידי הלשלשת, או על ידי היונה עצמה המשמשת כנשאית למחלה, ולפעמים ישנה אלרגיה רק מן הנוצות של היונים בסביבה.

בכל מקרה, ה'איך' פחות חשוב כרגע, החשוב ביותר הוא למנוע את הנגע עוד בתחילת הדרך, כדי להימנע ממצבים אלו בכלל. ולכן יש לבצע גירוש יונים הרחקת יונים, ולא לחכות עם זה.

איך מתבצע גירוש יונים?

או מה שנקרא בשפה מקצועית הרחקת יונים, פשוט מוודאים שלא יהיה להן נוח או אפשרי לנוח, לנחות, ולקנן במקומות החביבים עליהן.

למשל, במרפסות הכביסה, ומסתורי הכביסה, ובשאר פיתחי הבניין כמו חלונות עמוקים במיוחד, או כל חלון. יש מקום נוח מאד עבורן לחיות ולקנן שם, וללכלך. את כל המקומות הללו ניתן לסגור על ידי רשת שנראית כמעט שקופה עבורנו, אבל היא מונעת את כניסת היונים אל המקומות שמאפשרים קינון יונים.

עבודה מקצועית לגירוש יונים

פתרונות נוספים לגירוש יונים

דוקרני יונים, זהו פס של דוקרנים, לכיוונים שונים 3 לפחות.

וקפיץ מקפיץ זהו קפיץ רחב בקוטרו, וארוך כאורך המעקה או האדנית.

שני פתרונות אלו גורמים לכך שזה היה ליונים מאד לא נוח, לנחות שם, לנוח שם או לקנן שם. למעשה זה לא יאפשר להם להרגיש שם בנוח בכלל, ואז הן יחפשו מקום נוח יותר אחר.